Vocacions Tecnològiques a través del joc

Publicat el 10/12/2019

Aquest principi de curs 2019-20 hem pogut provar per primera vegada el nou joc seriós per despertar vocacions tecnològiques. Hem tingut l’oportunitat de realitzar quatre sessions de joc amb alumnes de 3r i 4t d’ESO. L’alumnat participant s’ho ha passat molt bé, hem pogut observar que funciona i que manté a tot el grup atent.

Fa aproximadament un any vam començar a desenvolupar la idea. Volíem fer un joc seriós per jugar a ser un enginyer/a i que permetés descobrir habilitats als participants. Ens vam posar en contacte amb la Doctora en Informàtica Imma Boada del Grup de Recerca Gilab i amb el Senyor Pere Cornellà de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE). Amb aquests dos professionals vam perfilar la idea i seguidament Gilab va començar a desenvolupar-la. Avui ja tenim una versió inicial que funciona i que ja hem pogut provar.

Els i les alumnes dels Centres Col·laboradors han sigut els primers a provar el joc. Ja l’han provat al Vedruna Girona i a l’Institut Lluís Companys de la Tordera.

La sessió dura una hora i consta d’un vídeo inicial on s’explica la historia i la problemàtica, seguit de 5 reptes que l’alumnat ha de resoldre per ajudar als personatges de la historia. Cadascun dels reptes presenta problemes relacionats amb els estudis de la Politècnica.

Durant aquest any tenim pensat fer més proves amb els Centres Col·laboradors. Si desitgeu fer el joc amb els vostres alumnes de 3r o 4t d’ESO poseu-vos en contacte amb la Tècnica d’Atracció de Talent.

talent.patronat@eps.udg.edu

dset Solutions al Patronat Politècnica

• La 29a edició dels Premis Patronat reconeix quatre projectes d’estudiants de l’Escola Politècnica de la UdG

Premi a l’Emprenedoria Patronat Politècnica Consell Social