Segona edició de les Jornades Tecnològiques

Publicat el 14/07/2022

Els passats dies 11 i 12 de juliol, es va celebrar la segona edició de les JJTT on es van reunir més de 40 docents de secundària, professorat de la politècnica i empresaris, per compartir i reflexionar sobre la innovació docent a les matèries STEAM. En unes jornades aquest cop presencials a les instal·lacions de la universitat politècnica de la UDG. Aquestes van ser organitzades pel Patronat Politècnica, l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach de la Universitat de Girona i l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona.

Amb representació de més de 11 centres educatius diferents la jornada va ser molt enriquidora i diversa.

La benvinguda a les JJTT va ser a càrrec de la Dr. Mª Àngels Pèlach, directora de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, que va fer enfàsi en el repte que suposava per als/les docents el canvi curricular. També en la reducció d’hores en l’assignatura de tecnologia, que dificultava el camí per despertar en les/els estudiants vocacions STEAM.

La conferència inicial, on es va donar a conèixer el programa d’innovació STEAMcat, es va realitzar una dinàmica de cocreació amb la finalitat de definir com hauria de ser la xarxa STEAM. D’aquesta, van sorgir idees sobre qui havia de formar-ne part, com havia de ser gestionada i que podia aprotar cadascún dels colectius implicats a les jornades. Va ser un espai per compartir opinions, necessitats i experiencies sobre aquesta xarxa que cal impulsar i acabar de forjar.

Les jornades van seguir amb diversos tallers per donar eines als docents per ensenyar temes concrets de manera dinàmica i pràctica. Els tallers ofertats van ser:

Construcció d’un dinamòmetre – Enginy-era i Make & Learn

Criptografia – L’art d’ocultar missatges – Dr. David Juher Barrot

D’una idea a una app amb App Lab – Enginy-era i Make & Learn

Mecanismes – Dr. Dani Trias Mansilla

Per acabar d’arrodonir les jornades 5 centres diferents van explicar projectes innovadors que estan duent actualment als seus instituts. Hi ha haver de tot tipus des d’alguns que ja portaven anys implementant i millorant el projecte i per tant podien explicar quines dificultats s’havien trobat i com havien anat aplicant millores, fins a projectes que s’havien implementat aquest any i encara tenien trajectòria. Va fer goig veure com la implicació docent i l’esforç dels docents era valorat molt positivament per l’alumnat de les escoles. Els projectes presentats com a casos d’èxit van ser els següents:

CHOICE: Impuls per escollir STEM – Institut Maçanet de la Selva i Blue Room Innovation SL

Impresió 3D al servei de la comunitat – Institut Escola Besalú

Cendrasoft – Institut Cendrassos

Ecohotel award 2022 – Institut La garrotxa

Intel·ligència artifícial: una revolució social – St. Peter’s School, Barcelona

Per concloure es va procedir a l’entrega de la 4ta edició dels Premis d’innovació docent a càrrec del director tècnic del patronat el Sr. Gerard Lechuga. Al premis es van presentar 7 candidatures dels quals només un dels participants va ser guanyador. Degut a l’alt nivell de les candidatures es va donar un segon premi. El primer premi es va atorgar a l’Institut La Garrotxa per el projecte Ecohotel. El jurat va considerar oportú donar un premi accèssit al St. Peter’s School per “Intel·ligència artificial: una revolució social.

• Coneix els ajuts Nuclis d’R+D

Coneix els ajuts Nuclis d’R+D per a activitats de recerca industrial i desenvolupament experimental

• Impulsa els teus projectes amb els Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa

Impulsa els teus projectes amb els Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l’empresa