Un any despertant vocacions tecnològiques

Publicat el 10/06/2019

El Patronat Politècnica, juntament amb l’Escola Politècnica Superior, s’han fixat, per als propers anys, treballar i impulsar accions per fomentar i despertar les vocacions tecnològiques i alhora atraure el màxim talent possible cap a la Universitat de Girona. Amb la voluntat de satisfer les necessitats de les empreses industrials i tecnològiques del territori, demandants de més talent en estudis tècnics. El Patronat Politècnica, gràcies a la col·laboració amb la Diputació de Girona i el Consell Social UdG, ha engegat un ambiciós pla d’accions per afavorir els objectius fixats. Per aquest motiu durant aquest primer any, s’ha anat creant contingut i una sèrie d’accions com ara:

El Catàleg d’Activitats amb un recull de les activitats i propostes universitàries adreçades principalment a secundària entorn a les assignatures STEM.

S’ha establert una xarxa de Centres Col·laboradors, centres que es comprometen a una relació propera amb la Politècnica i que gaudeixen dels avantatges que proporciona estar dins la xarxa.

S’ha incorporat al Patronat, la figura de la Tècnica d’Atracció de Talent. Dóna suport a l’Escola, posa en contacte i orienta als centres de secundària a l’hora de trobar l’activitat o xerrada adient pels interessos dels seus estudiants, realitza les xerrades principals, etc..

S’ha impulsat la primera convocatòria dels Premis d’Innovació Docent per a fomentar la innovació a les aules de secundària en les assignatures STEM.

Material audiovisual atractiu, innovador i orientat a dos públics diferenciats. Eso i Batxillerat o cicles. Per tal de despertar vocacions en el primer cas i presentar els diferents graus i serveis de l’Escola en el segon.

Més de 5000 alumnes de 65 centres diferents han participat en activitats de la Politècnica durant el curs 2018-19. La Politècnica i l’Escola es mostren satisfets de tancar el primer any de treball amb aquests resultats i el feedback positiu per part dels centres de secundària.

Entrant més en detall, 3000 alumnes de 50 centres diferents han rebut alguna de les nostres xerrades i tallers:

2506 alumnes la Xerrada Principal (79 sessions)
1397 alumnes les Xerrades Específiques i Tallers (72 sessions)

Finalment, de 2400 alumnes de 35 centres diferents han participat en les activitats universitàries adreçades a secundària:

442 EQDays
177 TPJove
221 Hack Day
24 Jornades de tecnologia
86 First Lego League
60 Tecnorepte
518 Girobòtica
750 Jornades de Portes Obertes