Commemoració dels 30 anys dels Serveis Tècnics de Recerca

Publicat el 14/02/2024

És amb gran honor i satisfacció que us donem la benvinguda a aquest acte especial, que commemora els 30 anys de dedicació i excel·lència del Servei Tècnic de Recerca de la nostra estimada institució.

En aquests tres decennis, el Servei Tècnic de Recerca ha estat un pilar fonamental per al desenvolupament i l’èxit de les investigacions que es duen a terme a la nostra universitat.

Volem expressar el nostre profund agraïment als membres del Servei Tècnic de Recerca, des dels pioners fins als professionals actuals, per la seva dedicació incansable i la seva contribució essencial a la innovació i al progrés acadèmic. Gràcies a ells, la nostra institució ha estat capaç de mantenir-se a l’avantguarda de la recerca i la tecnologia.

Ens plau informar-vos sobre l’organització de la jornada en commemoració dels 30 anys dels Serveis Tècnics de Recerca de la Universitat de Girona, que tindrà lloc a l’auditori Manel Xifra Boada de l’edifici Narcís Monturiol del Parc de Recerca i Innovació de la UdG, el dia 5 de març de 2024, a partir de les 17 h.

L’acte inclourà una visita opcional a les diverses instal·lacions dels STR (17:00 hores) i la conferència “El camí de la ciència. Importa més el viatge que l’arribada?”, a càrrec del Dr. Emili Montesinos1 (18:00 hores), Catedràtic de Producció Vegetal (Patologia Vegetal) a la Universitat de Girona.

Confirma l’assistència al següent enllaç

Consulta el programa

Emili Montesinos

1 Emili Montesinos és catedràtic de Patologia Vegetal (anteriorment de Microbiologia) a la Universitat de Girona i director del Centre d’Innovació i Desenvolupament en Sanitat Vegetal (CIDSAV). Es va doctorar en Microbiologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, ha fet estades en centres d’investigació internacionals com l’INRA (França) i la Universitat de Cornell (EUA). És membre honorari de la Sociedad Española de Fitopatología i el 2012 va ser distingit amb la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya per la seva contribució científica a la Sanitat Vegetal.

Al llarg de la carrera ha focalitzat la seva recerca en l’àmbit de l’epidemiologia i el control integral de les malalties dels arbres fruiters, tot dirigint més de 30 projectes d’investigació. El resultat d’aquesta investigació s’ha traduït en diverses patents en el camp dels bioplaguicides i dels pèptids antimicrobians funcionals, la publicació de més de 100 articles científics a revistes internacionals, l’edició de diversos llibres i l’autoria de 25 capítols en llibres sobre control de malalties de les plantes.