Presentació de la Càtedra d’Informació i Computació

Publicat el 23/11/2023

L’objectiu bàsic de la Càtedra és fomentar l’estudi i la divulgació del paper de la informació i la computació en el nostre món. La Càtedra vol estimular la recerca i la transferència de coneixement en els camps de la ciència de dades i la intel·ligència artificial, contribuir a la dinamització dels estudis de l’àmbit informàtic de la UdG i afavorir el debat sobre els usos de la informació.

La Càtedra d’Informació i Computació es crea amb el suport del Departament d’Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística de la UdG i gràcies al patrocini de la Universitat de Girona i de tres empreses amb seu a Girona: Nexus Geographics, DXC Technology i Eurecat.

Em plau fer-vos arribar la invitació del rector a l’acte de presentació de la Càtedra d’Informació i Computació:

El rector de la Universitat de Girona, Dr. Quim Salvi, us convida a l’acte de presentació de la Càtedra d’Informació i Computació, que tindrà lloc el 24 de novembre de 2023 a les 12:00 hores, a la Sala d’Actes de l’EPS.

Pronunciarà la conferència, “Si la IA és la resposta, quina era la pregunta?”, el Sr. Josep Maria Ganyet, enginyer informàtic per la UAB, especialitzat en Intel·ligència Artificial.

Girona, novembre de 2023

Josep Maria Ganyet és enginyer informàtic per la UAB. Dirigeix l’empresa de comunicació digital Mortensen i és professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra. Ha treballat en l’àmbit de la interacció humana amb ordinadors en empreses com IBM, Deutsche Bank i Gotomedia. Col·labora amb TV3 i escriu a La Vanguardia, Via Empresa, Cavall Fort i Sàpiens sobre tecnologia i economia digital. És membre d’ISOC (Internet Society) i membre fundador de l’AIPO (Associación Interacción Persona-Ordenador). És autor dels llibres “Interacció persona-ordinador” (2000) i “La democràcia mor al núvol” (2023).

Ens agradaria molt que ens hi poguéssiu acompanyar.

Us agrairem que confirmeu l’assistència enviant un correu a l’adreça cic@udg.edu.

Cordialment,

Miquel Feixas Feixas
Director de la Càtedra d’Informació i Computació

Coneix els ajuts Nuclis d’R+D per a activitats de recerca industrial i desenvolupament experimental