• Agenda

14 October 2020 - 3 November 2020 | 18H | INSTAGRAM

NOTA DE PREMSA

ENGINYERS GI inicia un cicle de xerrades sobre Enginyeria a Instagram

Les xerrades emparellaran referents del coneixement i l’enginyeria com Eudald Carbonell i Manel Xifra, M. Àngels Pèlach i Sílvia Planella, i Lluís Torner – Miquel Carbonell

El cicle Xerrades d’Enginy s’emetrà en video en directe pel canal d’Instagram @enginyersgi

ENGINYERS GI, el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Girona organitza el cicle Xerrades d’Enginy que seran emeses en directe a través del seu canal d’Instagram a partir del proper dimecres. L’objectiu és promoure una sèrie de debats sobre diferents temes d’actualitat en un format distès i des d’un punt de vista tècnic i humanista.

Es retransmetran per Instagram, des del perfil @enginyersgi i el dels participants. Els convidats han estat premiats amb els Premis Manel Xifra i Boada que atorga anualment Comexi Group i el Col·legi.

El primer debat, que tindrà lloc el proper dimecres 14 d’octubre a les 18 h, tractarà de com incentivar les dones per tal que escullin carreres tecnològiques, i comptarà amb M. Àngels Pèlach i Sílvia Planella. M. Àngels Pèlach és directora de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona i és catedràtica d’Universitat i enginyera química. Sílvia Planella, és fundadora i codirectora del projecte ENGINY-era, és directora d’Enginy Consultoria, i membre d’EnginyersGi i graduada en Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica i en Arquitecta Tècnica.

El primer debat sorgeix a partir de la constatació que en les ciències bàsiques, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques hi segueix havent una major presència d’homes que de dones, i es preguntaran si hi ha algun motiu pel qual aquest biaix continua existint en aquests àmbits particulars i què es pot fer per reduir-lo.

La segona xerrada tindrà lloc el dimarts 20 d’octubre a les 18 h i comptarà amb Eudald Carbonell i Manel Xifra, que es preguntaran si la societat camina cap al col·lapse. A partir de la crisi sanitària i econòmica de la Covid-19 s’analitzarà cap a on es dirigeix la societat, els seus dirigents i els seus pensadors i quin paper hi juga l’enginyeria i altres disciplines tecnològiques. Eudald Carbonell és doctor en geologia per la Universitat Pierre et Marie Curie i en història per la Universitat de Barcelona des de l’any 1999, ocupa la càtedra de Prehistòria de la Universitat Rovira i Virgili i actualment és investigador principal del Grup d’Autoecologia Humana del Quaternari d’aquesta universitat i investigador de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES). El 2009 va rebre el Premi Nacional de Cultura i el 2018 el Premi Manel Xifra i Boada. Per la seva banda Manel Xifra és enginyer industrial i president de l’empresa Comexi Group i de la patronal Metall Girona.

El tercer debat, que tindrà lloc el dimarts 3 de novembre a les 18 h, es titula “Recerca de frontera: futur i aplicacions de la fotònica” i comptarà amb Lluís Torner i Miquel Carbonell. La fotònica és la ciència i la tecnologia de la generació, control i detecció de fotons, que són partícules de llum. L’anomenada ciència de la llum està vinculada a la vida quotidiana, ja que s’utilitza als telèfons mòbils, ordinadors portàtils, instruments mèdics o il·luminació. És la diagnosi per a la imatge que permetrà desenvolupar estris que detectin marcadors de malalties en fase molt embrionària i sovint de manera no invasiva. Lluís Torner és fundador i director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), catedràtic de la UPC, guardonat amb la Medalla Narcís Monturiol el 2009, el Premi de Lideratge d’àmbit mundial de la Optical Society of America el 2011, el Premi Nacional de Recerca l’any 2016 i el Premi Manel Xifra i Boada l’any 2019. Miquel Carbonell és enginyer tècnic químic, tècnic municipal i secretari d’ENGINYERS GI.

• INAUGURACIÓ DE CURS I PREMIS TALENT 18/19

10 October 2018 - 10 October 2018 | 18:00 | Sala d’Actes de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona Edifici P-I

• VI TRIBUNA PATRONAT JOVE

24 October 2018 - 24 October 2018 | 09:00 | ESPAI CAIXA, PL. POETA MARQUINA