• Agenda

Conferència: Intel·ligència Artificial i Robòtica: un futur utòpic o distòpic?

15 October 2020 - 15 October 2020 | 19:30

Intel·ligència Artificial i Robòtica: un futur utòpic o distòpic? (Carme Torras)

Les tecnologies digitals ja formen part de la vida quotidiana i vehiculen les nostres relacions afectives, laborals, la salut, l’abastiment i l’oci. Els recents avenços en algorismes d’aprenentatge i robots assistencials, combinats amb l’expertesa humana, reporten uns beneficis socials inqüestionables, però alhora comporten riscos que cal analitzar per tractar d’evitar-los. Atès que la tecnologia que dissenyem ens modela, es fa indispensable establir criteris ètics i fomentar l’esperit crític, per poder “dissenyar” un futur favorable per a la humanitat i “més ben repartit”, parafrasejant l’escriptor de ciència-ficció William Gibson.

Carme Torras (www.iri.upc.edu/people/torras) compagina la direcció d’un grup de recerca en robòtica assistencial a l’Institut de Robòtica (CSIC-UPC) amb l’escriptura literària i la promoció de la tecnoètica. Ha liderat 16 projectes europeus i l’últim és una ERC Advanced Grant sobre manipulació robotitzada de roba. Les seves novel·les “La mutació sentimental” (Pagès Editors, 2008) i “Enxarxats” (Males Herbes, 2017) tenen associats materials didàctics sobre Ètica en Robòtica Social i IA.

Més informació i inscripcions

• INAUGURACIÓ DE CURS I PREMIS TALENT 18/19

10 October 2018 - 10 October 2018 | 18:00 | Sala d’Actes de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona Edifici P-I

• VI TRIBUNA PATRONAT JOVE