Acord amb el Diari de Girona per mostrar i recopilar casos d’èxit de transferència de tecnologia i coneixement

Publicat el 07/03/2024

Ens complau anunciar una emocionant col·laboració amb el Diari de Girona que ens permetrà destacar i compartir diversos casos d’èxit de transferència de tecnologia i coneixement. Aquest acord ens brinda l’oportunitat d’explorar les històries fascinants que sorgeixen de la intersecció entre empreses, institucions i grups de recerca de la Universitat de Girona.

Aquest és un servei que ofereix el Patronat als patrons on estarem encantats de rebre els seus reptes tecnològics per mirar d’afrontar-los amb el coneixement i tecnologia dels grups de recerca UdG.

A la Universitat de Girona, la transferència de coneixement és més que una tasca acadèmica; és una missió compartida per connectar les idees innovadores amb el món empresarial i la societat. A través d’aquesta col·laboració amb el Diari de Girona, aspirem a ressaltar com les nostres iniciatives han donat lloc a èxits notables que han impactat positivament la comunitat i l’entorn empresarial.

Des de les investigacions pioneres fins als projectes de desenvolupament tecnològic, aquests casos d’èxit reflecteixen el compromís de la Universitat de Girona amb l’excel·lència i la innovació. Estarem compartint relats apassionants sobre com la nostra comunitat acadèmica, empresarial i de recerca treballa estretament per traslladar descobriments científics i avanços tecnològics al cor de la societat.

Estigueu atents, ja que compartirem més detalls i entrevistes amb els protagonistes d’aquestes històries que impulsen la transferència de tecnologia i coneixement a la Universitat de Girona. La col·laboració amb el Diari de Girona representa una passa significativa cap a la difusió de la nostra missió i els fruits del nostre compromís amb la innovació i el progrés.

Com a exemple d’aquest acord trobem la notícia que un doctorat busca crear envasos més sostenibles per als aliments.

L’enginyer químic Genís Bayés treballa en aquest projecte des de fa més de dos anys a Noel i la UdG.

Un exemple de les possibilitats de transferència de tecnologia i coneixement entre empresa i universitat. Des del Patronat treballem per a millorar la competitivitat de les empreses del territori, gràcies a la tecnologia i innovació dels grups de recerca de la UdG, en especial els de la Politècnica.

L’enginyer químic Genís Bayés va començar a estudiar un doctorat industrial fa dos anys. Des d’aleshores treballa estretament amb la Unitat d’R+D de Carn garrotxina de Noel Alimentària i el grup de recerca del Laboratori de Materials Sostenibles i Disseny de Producte de la Universitat de Girona (UdG) amb l’objectiu de desenvolupar envasos sostenibles per a la indústria alimentària.

Oberta la Convocatòria 2024 del Pla de Doctorats Industrials

• La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i Girona Hub mostren en una jornada el talent i el coneixement gironí com a base de la seva competitivitat territorial

• Sigma Group al Patronat Politècnica