Nova temporada Dona’m Ciència a TV de Girona

Publicat el 09/05/2024

Avui dijous 9 de maig, s’estrena la nova temporada del programa de TV de Girona, Dona’m Ciència. Amb 8 capítols, el programa destaca models femenins en les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art & Arquitectura i Matemàtiques), fomentant un aprenentatge pràctic i divertit.

ENGINY-era ha creat el programa de divulgació de la ciència “DONA’m Ciència”. Són vídeos per donar visibilitat a la ciència i a les seves aplicacions en el món real a través de les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), amb el testimoni de dones amb professions relacionades amb aquestes disciplines. El nom del programa és “DONA’m ciència!”, que és un joc de paraules entre la divulgació activa de la ciència i la dona.

A cada episodi s’ha convidat una dona STEAM qui, conjuntament amb la presentadora del programa, realitzen un taller experimental dirigit al públic infantil i juvenil relacionat amb la professió de la dona, fàcil de replicar a casa o a l’escola. També hi ha una part d’estudi de l’obra d’una dona rellevant. A banda de divulgar la ciència i fomentar la cultura científica, també es pretén promoure les STEAM trencant amb els estereotips de gènere existents.

La difusió serà els dijous a les 21 hores a TV de Girona, començant el 9 de maig fins al 27 de juny. Posteriorment, es retransmetrà a altres canals locals.

Gràcies al suport de la FCRI i del Patronat Politècnica de la UdG, el programa ofereix entrevistes, tallers i reportatges a empreses STEAM.

El programa també durà a terme experiments i activitats divulgatives que l’audiència podrà fer a casa seva o a l’escola.

El passat 6 de maig a les 11:00 hores l’Escola Politècnica de Girona va acollir la RODA DE PREMSA per la presentació de la segona edició del programa.

Amb les intervencions de:

• Sílvia Planella – ENGINY-era
  • Àlex Martí – TV Gi
  • Jordi Mas – FCRI
  • Gerard Lechuga – Patronat EPS UdG
  • Maria Àngels Pèlach – directora EPS UdG
  • Infants – IES Montilivi

Vídeo presentació de la 2a temporada de Dona’m Ciència:

El Patronat de la Politècnica celebra 50 anys amb un plenari dinàmic i amb una visió optimista de futur

• 2a edició Premi Transició Energètica de Girona

2a edició | Premi Transició Energètica de Girona

Comexi i la UdG creen un sistema amb IA per optimitzar la impressió flexogràfica