JUDITH VIADER, NOVA PRESIDENTA DEL PATRONAT POLITÈCNICA UDG

Publicat el 16/12/2020

El Patronat ha celebrat les eleccions a la presidència en la que  ha resultat escollida la candidatura presentada per Judith Viader, recolzada pel president sortint, Jaume Juher.

Després de 8 anys com a president, Juher ha fet una valoració del seu mandat: hem professionalitzat el Patronat amb la figura del Director Tècnic i la Tècnica d’atracció de talent i hem aconseguint acostar moltes més empreses a la Politècnica. Recolzant i impulsant la transferència de tecnologia, hem incrementat el nombre d’estudiants per tal de que les empreses puguem seguir optant al millor talent. Per altra banda, ha donat suport al nou consell executiu: estic segur que la Judith Viader, com a Presidenta, juntament amb la Mª Àngels Pèlach, com a directora, faran un magnífic equip. Per primera vegada, dues dones estaran en aquestes posicions i segur que en veurem molts èxits.

Judith Viader, primera presidenta del Patronat

Vinculada amb el Patronat des de fa 6 anys com a membre del Patronat, Viader és llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses i Màster in Business Administration per ESADE. Va ser nombrada Directora General de Frit Ravich l’any 1997, assumint el relleu generacional en la propietat de l’empresa i liderant l’expansió del negoci i el desenvolupament de la marca i la distribució.

El 2011 va ser distingida per FIDEM i la Cambra de Comerç de Barcelona amb el Premi a la Comercialització. El 2013 va ser guardonada amb el premi Internacional IWEC, que reconeix algunes de les millors iniciatives empresarials dirigides per dones a tot el món. El 2018, Viader es va posicionar dins el rànquing “Merco Líderes”, que reflexa als 100 directius amb major reputació d’Espanya. Per altra banda, ocupa diversos llocs en diferents organitzacions: és membre del Campus d’Alimentació i Gastronomia de la UdG, del Consell d’Administració d’ACCIÓ, del Consell de Direcció de FIAB, fundadora del Institut Food Service, patrona de la Fundació per la Creativació, membre del Consell Assessor de CaixaBank Girona i del Consell Territorial de Caser a Catalunya.

Nou consell executiu

El nou consell executiu estarà format, pels següents empresaris: Presidenta (Judith Viader, Frit Ravich), VicePresident (Abel Paulet, Industrial Sagarra), Secretària (Laura Liarte, Hohner), Tresorer (Rafael Aguilera, Sistemes Icon). Com a vocals, els acompanyaran : Jordi Jaen (Nestlé), Dra. Rosa Núria Aleixandre (Consell Social UdG), Albert Bach (Soler & Palau), Mariona Bellvehí (Selec Envàs 2004), Dr. Josep Calbó (UdG), Josep M. Coll (Gremi de Promotors I Constructors d’Edificis de Girona), Jaume Fàbrega (Cambra de Comerç), Jordi Fabrellas (CETIG), Jaume Guàrdia (Concentrol), Jaume Juher (Roberlo), Albert Martínez (Casmarpal Grup), Jaume Masgrau (EIC Girona)  Lluís Periañez (GM Food) i Lluís Vilanova (Tavil).

46 anys de Patronat Politècnica

Format per 128 membres i institucions, el Patronat segueix sumant aquelles empreses dinàmiques, innovadores i amb una voluntat de col·laboració per tal de que l’Escola pugui seguir oferint talent, coneixement i tecnologia a les empreses del territori.

Un Patronat que destina més de 300.000€ anuals a fomentar la relació universitat-empresa gràcies en part a les col·laboracions estratègiques amb la Diputació de Girona, el Consell Social de la Universitat de Girona i la Fundació “La Caixa”.

El Patronat és una associació empresarial vinculada a la Politècnica UdG, un canal per les empreses que en formen part cap a l’aprofitament de l’existència de l’Escola en diferents àmbits. Captació de talent, projectes tecnològics conjunts amb universitat, serveis tècnics de recerca,  validació de nous productes, formació Professional, networking, jornades orientació laboral, participació en el Fòrum Industrial, visibilitat del logotip de l’empresa dins l’Escola, etc.

D’altra banda, gràcies a l’aportació dels Patrons, es valora i premia l’esforç dels joves, recolzant activitats universitàries de l’Escola Politècnica, amb premis i beques als seus estudiants. Finalment, i des de fa uns anys, s’incentiva que els estudiants de secundària es decantin pels estudis més tècnics, despertant vocacions tecnològiques a través d’un seguit d’activitats, tallers, xerrades i material innovador. Sempre amb l’objectiu d’atraure talent i disminuir la bretxa de gènere en els estudis tècnics.