El Patronat Politècnica – Campus Innovació i Tecnologia UdG presenten la primera edició de l’Informe ObservaTIG

Publicat el 28/03/2023

L’edifici Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona va acollir el passat dilluns 20 de març la presentació de l’informe ObservaTIG, una jornada entorn a la transferència de tecnologia que pretén acostar el món de l’empresa i la universitat en aquest àmbit. Va anar a càrrec de Gerard Lechuga, director del Patronat Politècnica, i Andrea Bikfalvi, membre del grup de recerca Gradient i també va comptar amb els parlaments de benvinguda de la presidenta del Patronat Politècnica, Judith Viader; del rector de la UdG, Quim Salvi, i del director de la Fundació Girona Regió del Coneixement, Josep Calbó, a més de la ponència de Genís Roca.

L’informe Tecnologia i Innovació Girona neix de la necessitat de monitoritzar l’estat de la tecnologia i innovació en el territori gironí, entenent la contribució d’aquests dos factors en la competitivitat empresarial i el benestar socio-econòmic d’un territori. Es pretén crear un estudi que generi valor per l’empresa, la universitat i el territori. Més enllà de ser un estudi, vol ser una eina de seguiment i visualització, que ajudi les empreses a situar-se i definir el seu desenvolupament pel que fa la tecnologia i la innovació, comptant amb la universitat com a soci de confiança per a projectes d’innovació. Hi han participat 165 empreses de les comarques gironines, de les quals, 52 són membres del Patronat.

Algunes de les conclusions rellevants que se n’han extret és que, per exemple, a les comarques gironines es reben més diners i s’aconsegueix més finançament de l’esperat per a projectes de tecnologia i innovació. Els resultats d’ObservaTIG respecte el finançament públic estan alineats amb estudis previs. A les comarques gironines alguns indicadors són superiors a la proporció que correspondria per població i per nombre d’empreses. L’informe també mostra que els indicadors, en general, per a alguns subsectors industrials i per a les empreses del Patronat Politècnica, són superiors a la mitjana de Girona. Això comporta que poques empreses aglutinin un % elevat del finançament atorgat. Així mateix, es té molt marge de millora en la relació empresa- universitat per a fer projectes de transferència de tecnologia. Es col·labora poc, i de mitjana, amb poca inversió . L’índex ObservaTIG dóna una puntuació mitjana de 52/100 a les empreses del Patronat, indicant un ampli marge de millora. Les barreres més destacades per ambdues bandes, són la falta de coneixement del potencial d’oportunitats que hi pot haver entre empresa i universitat per a la realització d’aquests projectes.

La jornada va acabar amb un networking clàssic, acompanyat d’un aperitiu i de la presència dels grups de recerca afins al Campus Innovació i Tecnologia.

A continuació, podeu trobar un petit resum de la jornada i el resum executiu de l’informe.

Plana Hurtós Enginyers al Patronat Politècnica

El Tarlà tornarà a girar a cop de volant al carrer Argenteria

dset Solutions al Patronat Politècnica

• La 29a edició dels Premis Patronat reconeix quatre projectes d’estudiants de l’Escola Politècnica de la UdG