El Patronat de la Politècnica de Girona celebra la 28a Edició dels Premis Patronat

Publicat el 13/07/2023

La presidenta del Patronat de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, la Sra. Judith Viader, va presidir ahir l’entrega dels prestigiosos Premis Patronat en la seva 28ª Edició. L’acte va comptar amb 200 persones,  entre les quals, nombroses autoritats com el Hble. Conseller Joaquim Nadal, el president en funcions de la diputació el sr. Miquel Noguer, el vicerector de projectes estratègics UdG, la presidenta del consell social o el president de la Cambra de Comerç, membres del patronat i personal docent i de serveis de la Politècnica, que van voler estar al costat del talent i els seus familiars , els autèntics protagonistes de l’acte.

Durant l’acte, la Sra. Anna N. Schlegel i la directora de l’Escola Politècnica UdG, la Dra. Mª Àngels Pèlach, van compartir una conversa inspiracional i molt propera amb els assistents amb el títol :” Una catalana al capdavant d’empreses del Silicon Valley”.

També van compartir el seu testimoni amb l’audiència quatre estudiants premiats protagonitzant dues taules rodones. La primera va ser amb la Sra. Judith Pons i Tarrés, guanyadora del Premi Patronat en l’àmbit Industrial i en la categoria “Recerca, Innovació i Desenvolupament”, i el Sr. Aniol Bosch i Collell, guanyador del Premi Patronat en l’àmbit Màsters i en la categoria “Aplicabilitat Industrial”.La segona taula, representant els becaris Josep Maria Ginés i Pous, van parlar la Sra. Carlota Keimer López, guardonada enguany amb una Beca Josep Maria Ginés i Pous,  la Sra. Laura Galera Alfaro, guardonat el 2022 amb una Beca Josep Maria Ginés i Pous. Finalment el conseller Nadal, va concloure l’acte, dirigint unes paraules a tots els assistents.

Un acte que pretén reconèixer els millors projectes fi de grau de cada una de les titulacions que s’imparteixen a la Politècnica. Cadascun del premis té una dotació de 600 euros . Paral·lelament en les darreres edicions, s’ofereix un premi únic, dotat també amb 600 euros, al projecte amb major grau d’aplicabilitat pràctica entre els presentats. El Jurat està constituït pels membres de les empreses del Patronat i compta sempre amb l’assessorament dels coordinadors d’estudis pertinents. Durant l’acte s’entrega la beca Josep Maria Ginés i Pous dotada amb 14.000 € per cursar estudis de postgrau a l’estranger.

Actualment el Patronat consta de 150 membres. Un Patronat que destina més de 330.000€ a fomentar la relació universitat-empresa, premiant el talent dels estudiants i la transferència de tecnologia.

Enllaç al vídeo de la Jornada d’entrega dels Premis Patronat

——————————————————————————————————————————————————————————————————–

A continuació llistem tots els premiats.

El Jurat de la 28ª Edició Premis Patronat Politècnica. Projectes Final de Carrera, ha acordat la concessió dels premis als treballs següents:

ÀMBIT AGROALIMENTARI (1 treball premiat)

« Estudi de la biologia infecciosa de soques/aïllats d’Alternaria spp. De plantacions de pomera de Girona », de Mateu Terradas i Casellas
Professor tutor: Dr. Isidre Llorente Cabratosa
Departament: Enginyeria Química, Agrària i Tecnologia Agroalimentària

ÀMBIT D’EDIFICACIÓ (1 treball premiat)

« Estudi del comportament tèrmic de la caseïna com a material escumón per a la seva aplicació en l’edificació », de Cristian Nieto Ruiz
Estudis: Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació
Professor tutor: Dr. Miquel Àngel Chamorro Trenado
Departament: Arquitectura i Enginyeria de la Construcció

ÀMBIT INDUSTRIAL (4 treballs premiats)

Primer.- « Sistema de gestió d’aparcament basat amb el sistema LoRa », de Ricard Casas i Del Olmo