Publicat el 18/07/2024

La tercera generació al capdavant de l’empresa ha obert la seva primera filial a l’exterior de bracet d’un soci local a Nantes.

Fundada l’any 1954 per l’avi de l’actual generació al capdavant de l’empresa, TMCOMAS ha obert a França la seva primera filial a l’exterior. La companyia especialitzada en enginyeria mecànica i de superfícies, amb seu a Blanes (La Selva), s’ha establert a Nantes, des d’on donarà servei als clients del sud d’Europa.

Per obrir l’empresa francesa, TMCOMAS ha comptat amb el suport del Govern, per mitjà d’Acció, a través d’un ajut de 15.300 euros corresponent a la línia de Multilocalització, destinada a fomentar la creació de noves filials catalanes a l’estranger. La decisió d’obrir a França la primera filial de l’empresa, apunta la CEO de l’empresa, Georgina Comas Vieta, s’explica “per la proximitat d’un mercat en què ja treballàvem molt i que coneixem, a més de fer-ho conjuntament amb un soci local amb qui tenim confiança”. Aquesta filial, assegura, els “permetrà també fer contractes de manteniment a llarg termini i actuacions in situ a banda de les reparacions habituals a casa nostra”.

Els seus clients operen, majoritàriament, en els sectors de la cogeneració energètica, les plantes sucreres, les papereres i les incineradores de residus sòlids urbans.

Amb 70 anys d’experiència en el sector, TMCOMAS ofereix serveis de reparació d’equips dinàmics, de recobriments d’alta tecnologia (projecció tèrmica), mecànica de precisió o soldadures especials, entre d’altres. Amb la posada en marxa de la filial a França, sota el nom Comas Turbomachinery (CTM), l’empresa blanenca amplia la seva línia de negoci per oferir una solució de manteniment global als clients del sud d’Europa. Uns clients que, majoritàriament, operen en els sectors de la cogeneració energètica, les plantes sucreres, les papereres o les incineradores de residus sòlids urbans.

A banda de la seva activitat principal, TMCOMAS disposa des del 2020 d’un centre de formació propi homologat, Comastech, que està especialitzat en mecànica i mecatrònica industrial amb la finalitat de donar resposta al relleu generacional dins del sector metal·lúrgic. En aquests quatre anys, des d’una primera promoció de 8 alumnes s’ha arribat a una actual de 80, amb un programa de formació dual per oferir experiència real en empreses. A més, part d’aquests alumnes compten amb beques finançades per la Fundació Comas, creada per la mateixa companyia amb l’objectiu de fomentar vocacions i seguir augmentant la disponibilitat de talent per a la indústria.

Família Comas al capdavant de l'empresa familiar TMCOMAS: Llorenç Comas Puig (president) i els germans Georgina i Llorenç Comas Vieto | Cedida
Família Comas al capdavant de l’empresa familiar TMCOMAS: Llorenç Comas Puig (president) i els germans Georgina i Llorenç Comas Vieto | Cedida

Notícia extreta de VIAEMPRESA.

Presentació de nous equips: Reòmetre rotacional Anton Paar MCR 302e