XXIII Edició del Fòrum Industrial

Publicat el 26/04/2022

Demà, 27 d’abril se celebrarà el Fòrum Industrial 2022. Enguany, després de dos anys, en format presencial. Un dia especial dins la Politècnica on les empreses del territori s’apropen al talent de la Politècnica de Girona. Més de 60 estands confirmats, faran d’aquesta edició, la més participativa.

Dins del Fòrum, tindràn lloc les Jornades d’Orientació Laboral en diferents àmbits; Informàtic, Agroalimentari, Edificació i Industrial. També les jornades Job Speed Dating així com jornades inspiradores per els estudiants.

El Fòrum Industrial és una fira d’ocupació on empreses, grups de recerca, estudiants universitaris i associacions coincideixen en un mateix espai per establir relacions laborals i professionals. Aquest any, la Politècnica de Girona i el seu Patronat, principals mecenes del Fòrum, han decidit que s’havia de tornar a fer presencialment, i per sort, l’evolució de la pandèmia ho ha permès.

En aquesta edició, el Fòrum Industrial comptarà amb 62 estands plens d’oportunitats pels estudiants. Uns estands que permetran als estudiants interactuar amb les empreses a través d’entrevistes personalitzades i poder valorar les seves ofertes laborals i de pràctiques. Ja hi ha més de 200 ofertes penjades a la web de les estades en entorn laboral.

Dins el Fòrum Industrial, cal destacar en el seu programa, l’edició de les Jornades d’Orientació Laboral (JOL). Unes jornades realitzades per àmbits d’estudi, com són: Agroalimentària, Industrial, Edificació i Informàtica. A les jornades les empreses es presenten, donen a conèixer els seus plans de carrera i recomanen als alumnes aptituds i actituds per fer front de la millora possible al món professional. Les empreses que participaran a les JOL són: Sistemes Icon, Frit Ravich, Accenture, Transgourmet Iberica, Concentrol, Aetech, Noel, Tavil, Comexi, Nestlé, Roberlo, Escubedo, Costa Brava, Sant Dalmai, la Selva, Nexus Geographics, Simon, PGI Engineering, BricoCeràmic, Prefabricats Planas, Alumilux, Arcadi Pla, Marlex, Eurofirms, Selvafil i els despatxos Marc Tudela i Oya Arquitectura.

L’Associació d’Estudiants d’Industrials (AEdI) és qui treballa perquè aquesta fira d’ocupació sigui una realitat any rere any. Aquest grup d’estudiants de diferents graus de la Politècnica organitza el Fòrum Industrial amb l’objectiu de promoure activitats que apropin el món laboral a la Universitat, facilitant la transferència de talent i coneixement cap al teixit empresarial i potenciant la inserció laboral dels nostres estudiants.

El Patronat, actualment està format per 135 empreses (122 patrons i 13 col·laboradors) amb 7 noves incorporacions en el darrer any. Un Patronat que destina més de 315.000 € a fomentar la relació universitat-empresa gràcies a la col·laboració especial de la Diputació de Girona i el Consell Social de la Universitat de Girona.