Entrega de premis de la 3a edició del concurs INTECAA

Publicat el 10/01/2022

El passat 21 de desembre es va celebrar l’entrega de premis de la 3a edició del concurs INTECAA. El concurs proposava als alumnes estudiar un plat típic de la seva zona i/o una innovació d’un plat tradicional. I llavors explicar tota la tecnologia que hi ha darrere de la seva elaboració des del camp fins a la cuina.

Els guanyadors d’aquesta edició van ser:

En la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius:

• 1r – “El fajol i les farinetes de fajol” – Institut La Garrotxa
  • 2n – “Brunyols” – Institut Montilivi – CF Gestió Administrativa a l’àmbit Jurídic
  • 3r – “Torrades anxoves” – Institut Montilivi – CF Gestió Administrativa  l’àmbit Jurídic
  • 4t – “Cargols a la cassola” – Institut Montilivi – ECA insmontilivi
  • 5è –  “Brasa Talent” – Espai Jove d’Agullana – Ajuntament d’Agullana – IES de la Jonquera

En la categoria d’ESO:

• 1r – “Crema catalana” – Institut Vall del Llémena
  • 2n – “Xuixo de Girona” – Institut Montilivi
  • 3r – “Crema catalana” – Institut Montilivi
  • 4t – “Truita de patates” – Institut Salvador Sunyer
  • 5è – “Crema catalana” – Institut Salvador Sunyer

L’acte es va celebrar a l’Auditori Manel Xifra Boada de l’Edifici Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de Girona. La directora de la Politècnica Sra. Mª Àngels Pèlach, la presidenta del Consell Social Sra. Rosa Núria Aleixandre i la vicerectora de Territori i Compromís Social Sra. Silvia Llach, van donar la benvinguda a l’acte. Seguidament, es va poder gaudir d’una conferència a càrrec dels cuiners Sr. Àlex Carrera i Sra. Cristina Feliu; del restaurant d’estrella Michellin L’Aliança 1919.

Abans del lliurament de diplomes i premis es van projectar els vídeos dels finalistes del concurs. El lliurament va ser a càrrec del Sr. Abel Paulet, vicepresident del Patronat Politècnica i la Sra. Glòria Cugat, sotsdirectora general d’Inspecció i Control Alimentari de la direcció general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia.

Finalment, el coordinador del Grau en Enginyeria Agroalimentària de l’EPS-UdG, Sr. Joan Pujol, vaa posar en valor la importància dels estudis i el món agroalimentari. Malauradament, la Sra. Mònica Toldrà coordinadira del grau en Innovació i Seguretat Alimentària, no va poder assistir. El tancament de l’acte va ser a càrrec de la Sra. Glòria Cugat i de la directora Científica del Campus d’Alimentació i Gastronomia Sra. Carmen Carretero, que també va conduir tot l’acte.