TAECON – Juga a ser enginyer/a Despertem vocacions amb gamificació

Hem creat el primer videojoc educatiu per despertar les vocacions i l’interès en les assignatures STEM.

Va dirigit a estudiants de 3r i 4t d’ESO, també s'hi pot jugar amb els alumnes de batxillerat. El joc els implica en una història on han de resoldre reptes tecnològics de manera gamificada, amb diversitat d’eines i mètodes.

El que us proposem és programar sessions d’una hora amb un grup classe i la Tècnica d’Atracció de Talent, que hi serà per guiar-vos. El format pot variar en funció de les vostres necessitats: presencial o online, individual o en grups, parelles, amb cada alumne a casa seva o tots junts en una aula.

Es podrà començar a jugar a partir del gener, podeu sol·licitar una sessió enviant un correu electrònic a talent.patronat@eps.udg.edu.

Enllaç web TAECON

Juga

Envia un correu a talent.patronat@eps.udg.edu tot especificant:

• Centre educatiu

• Nombre d'alumnes i curs

• Un parell d'horaris i dates per programar la sessió

Funcionament i material

Es juga a través d'una plataforma web i s'hi pot accedir des de qualsevol dispositiu: mòbil, ordinador, tauleta. Per aquest motiu és important tenir una bona connexió a internet per poder-hi jugar. I no és necessari descarregar-se cap programa, però si alguns fitxers ".zip".

La modalitat de joc idònia és fer-ho per parelles i que els alumnes disposin de:

• 1 ordinador/chromebook per cada 2 alumnes

• Puguin fer ús del seu telèfon mòbil o tauleta.

• Llibreta i bolígraf per apuntar-se les pistes i fer els càlculs.

• Una calculadora.

De totes maneres, podem adaptar-nos a les condicions i material del qual disposi cada centre educatiu. En cas que falti material, disposem de 7 tauletes que podem portar al centre que ho demani.

Per iniciar la partida es fa de la següent manera:

Uns dies abans de jugar, s'envia una carta introductòria als alumnes i es descarreguen fitxers necessaris. El dia de la sessió se'ls proporciona l'enllaç i el codi per poder jugar.

Evolució de TAECON:

Curs 2018-2019

Aquest any hem començat a desenvolupar aquest gran projecte. Volíem fer un joc seriós per jugar a ser un enginyer/a i que permetés descobrir habilitats als participants. Ens vam posar en contacte amb la Doctora en Informàtica Imma Boada del Grup de Recerca Gilab i amb el Senyor Pere Cornellà de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE). Amb aquests dos professionals vam perfilar la idea i seguidament Gilab va començar a desenvolupar-la.  Gilab compta amb estudiants de pràctiques de la Politècnica, becats pel Patronat i la Politècnica ells són els que estan desenvolupant el joc sota la direcció de l'Imma Boada.

Curs 2019-2020

Aquest principi de curs 2019-20 hem pogut provar per primera vegada el nou joc seriós per despertar vocacions tecnològiques. Hem tingut l’oportunitat de realitzar quatre sessions de joc amb alumnes de 3r i 4t d’ESO. L’alumnat participant s’ho ha passat molt bé, hem pogut observar que funciona i que manté a tot el grup atent.

L'alumnat dels Centres Col·laboradors han sigut els primers a provar el joc. Ja l’han provat al Vedruna Girona i a l’Institut Lluís Companys de la Tordera.

La sessió dura una hora i consta d’un vídeo inicial on s’explica la història i la problemàtica, seguit de 5 reptes que l’alumnat ha de resoldre per ajudar als personatges. Cadascun dels reptes presenta problemes relacionats amb els estudis de la Politècnica.

Durant aquest any tenim pensat fer més proves amb els Centres Col·laboradors. Si desitgeu fer el joc amb els vostres alumnes de 3r o 4t d’ESO poseu-vos en contacte amb la Tècnica d’Atracció de Talent.

Curs 2019-2020

Durant l'aturada per la Pandèmia, s'ha optat per canviar de plataforma i poder jugar a TAECON des d'un entorn web. La Tècnica d'Atracció de Talent ha dissenyat nous reptes 100% digitals per tal de poder-hi jugar des de casa. També s'han començat a desenvolupar els primers reptes Gamificats, per exemple, un Geomag digital.