4a edició Concurs INTECAA “Del camp a la taula”

Publicat el 22/12/2022

Projecte d’Innovació Educativa per Instituts (ESO, CFGM, CFGS, BAT, ECA’s)
IV concurs InTecAA©-2022

(Patrocinat pel Patronat – EPS i per la càtedra CVOE)

La gala del IV concurs INTECAA, es va celebrar ahir a les 16h a la Sala d’Actes de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Girona (UdG).

El programa de la Gala de lliurament de guardons va ser conduït per la Sra. Dolors Parés Directora del INTECA i va comptar amb la presencia de:
La Directora de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona Sra. M. Àngels Pèlach, juntament amb la Presidenta del Consell Social Sra. Maria Assumpció Vila i de la delegada del rector per al Territori i Sostenibilitat Sra. Carolina Martí, es van encarregar de fer l’acte d’obertura i benvinguda a la Gala.
Posteriorment, es va fer la Conferència a càrrec del cuiner professional amb estrella Michelin i Sol Repsol de les comarques Gironines Javi Martínez del Castell de Peralada Restaurant

“…Els plats que s’elaboren al Castell Peralada Restaurant són el resultat de la passió, la il·lusió i la dedicació de l’equip comandat per Javi Martínez que segueix amb la tradició de la cuina empordanesa, reinterpretant de forma creativa els plats tradicionals i sempre comptant amb excel·lents productes del territori…”

Després es van projectar els vídeos dels finalistes del concurs InTecAA©_2022, moderats pel Sr. Jesús Francés, Director de la càtedra VOE i dinamitzador del concurs InTecAA© i la Sra. Remei Calm, Sotsdirectora d’Estudiants i Relacions amb Secundària EPS.
El lliurament de diplomes i premis als guanyadors en aquesta IV gala InTecAA-2022 va anar a càrrec de la Directora de la Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona Sra. M. Àngels Pèlach i Directora dels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Girona, Sra. Elisabet Sànchez.

També els Coordinadors d’Estudis Agroalimentaris de la EPS-UdG, el Sr. Joan Pujol i la Sra. Mònica Toldrà, van fer unes reflexions per posar en valor els estudis agroalimentaris en general i els Graus de GINSA i GEA de l’Escola Politècnica Superior de la UdG en particular.
Per últim, la Sra. Elisabet Sànchez, Directora dels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Girona, va fer l’acte de Cloenda de la IV Gala InTecAA-2022.

InTecAA, es tracta d’un concurs divertit i innovador, dirigit als alumnes de centres de secundària (Instituts i escoles de capacitació agràries, ECA’s; ESO, CFGM, CFGS, BAT) de les comarques de Girona i limítrofes. Un concurs per aprendre de forma diferent i interdisciplinària.
El concurs tracta sobre:
“Estudiem el plat típic de la nostra comarca-zona o/i una innovació d’un plat tradicional i expliquem tota la tecnologia que hi ha darrera de la seva elaboració des del camp fins a la cuina”

Enguany es va comptar amb 36 treballs d’un total de 42 preinscrits. La qualitat dels treballs ha sigut bona, l’interès per INTECAA va en augment, i al tribunal, com va comentar la Sra. Remei Calm, Sotsdirectora d’Estudiants i Relacions amb Secundària EPS, li va ser molt difícil arribar a determinar els 10 finalistes i els 7 guardonats amb els premis.

Des del patronat-EPS de la Universitat de Girona estem molt contents i agraïts per la bona acollida i participació, per aquesta raó patrocinem i organitzem aquestes activitats d’Innovació Educativa per Instituts i centres de secundària.

Els premiats de la 4a edició de l’INTECAA van ser:

1er premi: Institut Salvador Sunyer i Aimeric

2n premi: Institut Salvador Sunyer i Aimeric

3r premi: Institut Santa Eugènia (Girona)

4t premi: Institut Cendrassos

5è premi: Institut Cendrassos

Premi innovació, emprenedoria i impuls territorial: Institut Santa Coloma de Farners

Premi sostenibilitat: Institut Montilivi

L’enhorabona a tots els participants!

dset Solutions al Patronat Politècnica

• La 29a edició dels Premis Patronat reconeix quatre projectes d’estudiants de l’Escola Politècnica de la UdG

Premi a l’Emprenedoria Patronat Politècnica Consell Social