L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG) va inaugurar ahir el curs amb la presència un any més del Patronat a la mesa principal. El president, el senyor Jaume Juher, va donar el tret de sortida a un nous curs encoratjant als nous alumnes que s'hi esforcin des del principi i que aprofitin els anys d'universitat per a ser millors professionals i persones.

L'acte va iniciar-se amb una reflexió a l’entorn de les malalties d’origen alimentari i l’amenaça que aquestes representen per a la salut pública d’ordre global. La Cap de la Unitat de Riscos Biològics i Contaminants en la Cadena Alimentària de l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA, en les seves sigles en anglès), Marta Hugas, va posar aquest tema sobre la taula amb la conferència titulada “Reptes i oportunitats en seguretat alimentària a la Unió Europea”.

L'acte acadèmic va comptar ambuna àmplia representació de la societat de les comarques gironines i va incloure el lliurament de diferents distincions. El professor Josep Castellano va recollir el premi TESTIMONI EPS, en reconeixement al personal jubilat amb més de 25 anys de dedicació a l'Escola Politècnica Superior. Així mateix, van rebre un reconeixement l'Equip UdG Racing Team format per alumnes i professors de l'Escola. Un any més, l’equip ha participat a la competició de Formula Student del Circuit de Catalunya amb el cotxe de baix consum dissenyat per ells mateixos i que ara s’exposa a la sala Andreu Agustí de la Politècnica.

Els alumnes que van participar al raid solidari UNIDESERT 2016 també van ser guardonats per haver representat la UdG amb set equips formats per dos alumnes, la majoria d’ells de la Politècnica: l’equip GiroMont, amb Daniel Fernàndez i Anna Fàbrega; l’equip Borinot, amb Gerard Alemany i Jordi Ribó; l’equip Lleïrnèlia’s team, Lleïr Autet i Nèlia de Pallejà; l’equip Olot RT, amb David Alba i Rayan Alami; l’equip Àngels del Desert, amb Manel Alcalà; l’equip Pau’s team, amb Pau Reixach i Pau Serrarols; i l’equip Rodamons, amb Marc Peracaula i David Salvadó, que van repartir material als pobles propers al recorregut de la caravana solidària.

Més premis

La demarcació de Girona del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya va lliurar el premi  al Millor Projecte Final de Grau en Tecnologies Industrials a Maximilià Castro Molina pel projecte “Disseny d'una màquina de tall per arrossegament emprant un mecanisme paral·lel planar 3RRR”, dirigit pel Departament Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial. Per primera vegada s’ha premiat el millor Projecte Final de Màster en Enginyeria Industrial i Marçal Masó Palou n’ha estat el guanyador pel seu treball “Disseny d'una màquina de petita escala per a fer hamburgueses”, dirigit pel Departament d’Organització, Gestió Empresarial i Disseny del Producte.

La relació entre la Politècnica i els col·legis professionals vinculats als estudis que s’imparteixen al centre s’ha vist reforçada aquest curs amb la seva participació en el reconeixement als Premis Extraordinaris de Titulació. Els guardons van ser lliurats pels representants dels col·legis implicats: Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC); el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Girona (COAiAT); el Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Girona (CETIG); Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics Agrícoles i Perits Agrícoles de Catalunya (COETAG); Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC); Col·legi Oficial d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Catalunya (COETIC) i el Col·legi Oficial d'Enginyeria Informàtica de Catalunya (COEINF).

Els estudiants distingits han estat Míriam Soler Valls (Grau en Arquitectura), Guillem Cullell Palau (Grau en Arquitectura Tècnica), Jordi Suy i Ollé (Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica i Grau en Enginyeria Elèctrica), Maria Simón Font (Grau en Enginyeria Química), Ivan Ruiz Cozar (Grau en Enginyeria Mecànica), Ignasi Busquets Guàrdia (Grau en Enginyeria Agroalimentària), Pol Gasca Pla (Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials) i Kaixi Luo Tao (Grau en Enginyeria Informàtica).

Així mateix, els reconeixements de la Politècnica als millors expedients de màster han estat pels estudiants Marc Trafach Avellaneda (Màster en Enginyeria Industrial 2014-2015), Kiryl Holubeu (Màster en Enginyeria Industrial 2015-2016) i Mariano Agustin Trebiño López (Màster en Enginyeria Informàtica 2015-2016).