El passat 15 de maig, va tenir lloc el Tecnorepte. El Tecnorepte és un projecte conjunt entre la Politècnica i l’ICE de la Universitat de Girona. Està impulsat per un equip mixt de professors de la Politècnica i de secundària, i busca situar el progrés i l’estima per la ciència i la tecnologia en un context educatiu que ens permeti acostar els coneixements especialitzats al benefici de la societat.  A continuació trobarem un resum de la jornada així com contingut audiovisual.

En particular, vol acostar la Politècnica als estudiants i professors de secundària de l’assignatura de Tecnologia de les comarques gironines, enfortir llaços amb aquests últims i despertar vocacions per la tecnologia en els primers.
El Tecnorepte consisteix en un repte, adreçat als alumnes de 3r i 4t d´ESO dels centres de secundària de les comarques gironines. El disseny d´aquest repte té en compte el desenvolupament curricular de l´assignatura de Tecnologia a educació secundària i el seu tractament competencial de l´especialitat.

El repte de Tecnorepte 2015-2016 va ser:
Construir una estructura per salvar la distancia entre dues taules d´alçada estàndard separades per 70 cm que simulen el barranc. Aquesta estructura és d´accés peatonal i ha de poder suportar el pes d'una càrrega vertical, que representa el pes de l’equip de rescat, i que s’ha de poder fer descendir des del punt central.

Dels 24 equips que inicialment van formalitzar la inscripció, finalment 16 equips van participar en la Jornada de Tecnorepte que es va celebrar el 14 de maig de 2016. Els equips provenen dels centres educatius de:
-INS Vilafant (Vilafant)
-INS Pla de l´Estany (Banyoles)
-INS Celrà (Celrà)
-INS Santa Coloma de Farners (Santa Coloma de Farners)
-INS Vescomtat de Cabrera (Hostalric)
-INS Santa Eugènia (Girona)
-INS Santiago Sobrequés (Girona)
-INS Alba del Vallès (Barcelona)
-INS Montmeló (Barcelona)

Tecnorepte16 foto1